China-Betrüger

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Nun hat es auch mich erwischt. Meine Frau war völlig von einem DeLorean aus Backt to the Future 2 begeistert, der ihr auf Facebook eingeblendet wurde. Nun, sie hatte ja bald Geburtstag…

Ich habe also für 75 Dollar den schwebenden, beleuchteten De Lorean aus Zurück in die Zukunft 2 bestellt. Bezahlung via PayPal.

Geliefert wurde ein billiges Modell aus Zurück in die Zukunft 1 von Welly, welches ich in Deutschland in jedem Spielzeuggeschäft für maximal 20 Euro kaufen kann.

Zudem haben die die Ware einfach in einen „China-Beutel“ gesteckt, sodass die Verpackung nicht mehr verschenkfähig und der Beifahrer-Außenspiegel abgebrochen ist.

Spart Euch die „selber-Schuld“-Kommentare, denn ich habe schon so einiges in China bestellt und nie gab es Grund zur Klage – ganz im Gegenteil! Der Preis war jetzt auch nicht verdächtig günstig für einen Import aus China. Für 75 Euro erwarte ich kein 20 Euro Modell, da kann man schon eines mit zwei, drei LEDs und vier Magneten erwarten.

In Deutschland wäre das Betrug, in China vermutlich nicht. Das sind ja nur Beispielbilder, würde die argumentieren. Wenn ich eine S-Klasse für 75.000 Dollar ordere und dann einen Polo bekomme, ist das nach meinem Verständnis nichts anderes als Bauernfängerei.

Ich schrieb also über PayPal deren Service an:

Dear Sirs,

instead of the illuminated and floating De Lorean I ordered, you 
delivered me a cheap model without illumination and floating function 
from Welly, where even a wing mirror broke off.

I expect an immediate refund and a return receipt for the cheap toy.

Thanks in advance
With kind regards

Ich bekam folgende Antwort:

Dear customer,

Thanks for your support and concern on our store.

We feel so sorry for that inconvenience caused to you. Could you please 
kindly do us a favor to provide some pictures about the product you 
received and the shipping label on the package? We will reflect the 
problem to our warehouse to see if we have a solution for it. 
Please don't worry, we will try our best to help you solve the problems. 

Looking forward to hearing from you.

Have a nice day.

Best regards!

CS Sun

Also sendete ich denen die gewünschten (und noch mehr) Bilder:


Da schaute ich extra drauf: „Flying Version“. Geliefert wurde der fahrende, der da 58 Euro kosten sollte. Immer noch die völlig Abrippe.


Screenshot der Website

Die „Verpackung“


Die originale, lädierte Verpackung


Der abgebrochene Außenspiegel


Das Modell aus dem ersten Teil von Zurück in die Zukunft.

Die Antwort dauerte wieder über 24 Stunden und fiel extrem frech aus:

Dear customer,

Thanks for your support and concern on our store.

We are very sorry to hear that the goods you received can not meet your 
satisfaction. As this product is our hot product and we received good 
feedbacks from many customers. In this case, we would like to issue a 
5% refund of the product to you to satisfy you and you could keep the 
item. If you really don't want to keep it, you could send it to your f
riends or family as a gift or sell it to someone who like it.

Looking forward to hearing from you.

If you have any questions, please feel free to contact us.

Have a nice day.
Best regards!
CS Fahrizal

Ich bin blöd, denn das Ding ist bei ihnen ein Verkaufsrenner. Die bieten mir 5 % Rabatt an und ich solle ihn dann doch weiterverschenken. Von der Versprechung

Returns>> Full refund within 30 days without reason,Please rest assured 
to buy!

will man nun nichts mehr wissen.

Ich habe nun bei PayPal Käuferschutz beantragt, denn das ist nur eines: Betrug.

Sehr geehrte Damen und Herren,

ich bestellte bei der wolike.com ein beleuchtetes, schwebendes Modell des 
DeLorean aus "Zurück in die Zukunft II" für 75 Dollar.

Der Preis erscheint mir nicht verdächtig günstig, denn ich bin der Meinung, 
dass man für 75 Euro ein Modell mit zwei oder drei LEDs und vier oder fünf 
Magneten als China-Export erwarten kann. Ich erwartete vielleicht nicht den 
hohen Detailgrad, aber schweben und leuchten sollte das Modell schon.

Geliefert wurde ein billiges Modell der Firma Welly, aus dem ersten (nicht 
dem zweiten Teil, also fahrend, nicht schwebend) welches einen Wert von 
zirka 20 Euro hat.

Der Preisvergleich:
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/907202_-back-to-the-future-1-22443-welly-die-casting.html

Durch die mangelhafte Umverpackung war bei dem Modell zudem der rechte 
Außenspiegel abgebrochen und die originale Verpackung war so beschädigt, 
dass ich sie nicht mehr als Geschenk verwenden kann. Von Sammler-Aspekten 
mal völlig abgesehen.

Umverpackung war ein Plastikbeutel:
https://www.tellerrandforschung.de/wp-content/uploads/2020/06/IMG_20200623_231609-1-1.jpg

Die originale Verpackung ist beschädigt:
https://www.tellerrandforschung.de/wp-content/uploads/2020/06/IMG_20200623_104310-1.jpg

Der Außenspiegel ist deshalb abgebrochen:
https://www.tellerrandforschung.de/wp-content/uploads/2020/06/IMG_20200623_104332-1.jpg

Es wurde ein völlig anderes Modell als zugesagt geliefert:
https://www.tellerrandforschung.de/wp-content/uploads/2020/06/IMG_20200623_104336-1.jpg

Durch die Zusendung eines völlig anderen Modells im Wert von ca. 20 Dollar, 
die Beschädigung des gelieferten Modells und der originalen Verpackung 
halte ich eine Teilrückzahlung von 65 Dollar für mehr als nur angemessen.

Alles in allem muss ich hier leider Betrug vermuten.

Bitte schützen Sie Ihre Kunden vor diesem Verkäufer und sperren Sie ihn.
Bitte holen Sie mir wenigstens den Teilbetrag von 65 Dollar zurück.


UPDATE 03. Juli 2020:

Heute bekam ich eine Mail von PayPal:

keidson hat sich bereit erklärt, eine vollständige Rückzahlung über 
75,90 USD zu senden, wenn Sie den bzw. die Artikel zu dieser Transaktion 
zurücksenden.

(Blah, Blah, Kaufdetails)

Was müssen Sie tun?

Um eine Rückerstattung zu erhalten, müssen Sie die Ware zurücksenden und 
die Trackingdaten auf der Seite "Konfliktlösungen" vor dem 13. Juli 2020 
hochladen. Behalten Sie am besten eine Kopie des Versandetiketts, auf dem 
die Adresse des Empfängers zu sehen ist. Möglicherweise bitten wir Sie, 
dieses Dokument später zur Verfügung zu stellen.

Der Artikel muss an die folgende Lieferadresse gesendet werden:

keidson

 1. Stock, Gebäude A, Changben-Technologiepark, Nr. 13, Songzi Road, 
Gaoying Village, Stadt Dalang

Dongguan, Guangdong 523771

China

Mobil: 18802644247


Die zurückgesendete Ware muss im selben Zustand sein wie beim Erhalt und 
Sie tragen alle Kosten für die Rücksendung. Wenn Sie ins Ausland senden, 
markieren Sie das Paket mit "Retour-Ware", um Gebühren zu vermeiden.

 
Sparen Sie sich bei berechtigten Einkäufen die Versandkosten für 
Rücksendungen mit kostenlosen Retouren von PayPal.

Weitere Informationen zu kostenlosen Retouren

Wie geht es weiter?

Wenn wir bestätigt haben, dass keidson den bzw. die Artikel erhalten hat, 
stellen wir die Rückzahlung aus und schließen diesen Fall.

Es kann bis zu fünf Tage dauern, bis die Rückzahlung in Ihrem Konto 
angezeigt wird. Wenn Sie mit einer Kreditkarte bezahlt haben, wird das Geld
 Ihrer Karte gutgeschrieben. Je nach Kartenanbieter kann es bis zu 30 Tage 
dauern, bis die Rückzahlung auf Ihrer Kartenabrechnung erscheint.

Wenn Sie nicht bis einschließlich 13. Juli 2020 antworten, wird der Fall 
automatisch geschlossen.

Vielen Dank für Ihr Vertrauen.

Selten so gelacht!
Ich soll also 50 Euro Versandkosten nach China bezahlen, um vielleicht(!) 75,90 Euro zurückzuerhalten? So läuft das nicht, Freunde!

Aber was ist das?

PayPal hat keine Widerspruchsmöglichkeit? Nehme ich das dreiste „Angebot“ nicht an, verfällt der Käuferschutz? Ein Schelm, wer böses dabei denkt!

Kontaktmöglichkeiten gibt es aktuell eigentlich keine. Wegen Corona ist der Telefonsupport eingestellt worden. Es gibt nur den Chatbot, der angeblich eine Nachricht weiterleitet, aber man bekommt darüber keinerlei Feedback wie eine Eingansbestätigung o.ä.

Nicht mit mir!

Ich schrieb folgende Mail an impressum@paypal.de (deren Eingang natürlich ebenfalls nicht bestätigt wurde):

Sehr geehrte Damen und Herren,

da sie dem Käufer das letzte Wort geben und man seinem Vorschlag 
offensichtlich folgen muss, informiere ich Sie hiermit darüber, dass ich 
mein Entgegenkommen in dieser Sache zurückziehe und die volle 
Kaufpreiserstattung verlange.

Ihr Kunde "Keidson" hat wissentlich Betrug begangen und hofft nun, dass 
ich die Versandkosten nach China in Höhe von ca. 50 Euro scheue. Das ist 
korrekt, denn es ist unwirtschaftlich. Dies gehört zum Geschäftsmodell 
dieser Firma, wie ich bereits an Rückmeldungen zu einem meiner Artikel 
darüber feststellen musste. Auch ihnen sollten mittlerweile einige Anträge 
auf Käuferschutz vorliegen, richtig?

Ich bitte Sie, dass Sie Betrug – auch im Sinne Ihrer anderen Privatkunden – 
nicht fördern und mir mein Geld komplett zurückerstatten. Bitte beachten 
Sie, dass Sie "Käuferschutz" und nicht "Verkäuferschutz" versprechen.

Sollten Sie im Sinne des Verkäufers diesen Fall entscheiden, werde ich 
meine Rechtschutzversicherung einschalten. Mein Vertrag stammt aus den 
frühen 1990ern, wurde nie aktualisiert und schliesst somit eine Übernahme 
der Prozesskosten im Internethandel noch nicht aus.

Ich erwarte Ihre Antwort bis zum 10.07.2020, andernfalls übergebe ich die 
Sache meinem Anwalt und informiere Heise.de. Die berichten sicher gerne 
darüber.

Mit freundlichen Grüßen

Was ich mir davon erwarte?
Eigentlich genau gar nichts. Das wird bei PayPal seinen vorgesehenen Weg gehen und am 13. wird der Fall automatisch geschlossen werden.

Aber das mit meiner alten Rechtssschutzversicherung und der c’t, das ziehe ich durch. Ich lasse mich weder von einem Betrüger aus China verarschen, noch von einem US-amerikanischen Unternehmen aus einem eropäischen Steuerparadies, das Käuferschutz propagiert und durch seine Vorgaben, dem Händler das letzte Wort einzuräumen, de facto Verkäuferschutz praktiziert.


UPDATE 11. Juli 2020:

Ich habe bereits aus mehreren Ecken (auch internationales) Feedback zu dem Fall bekommen. Ich bin nicht der Einzige, dem das passierte. Andere haben aber direkt eine Erstattung von PayPal bekommen, als sie meldeten, dass der Verkäufer falsche und viel billigere Artikel schickte. Vielleicht ist nur PayPal in Deutschland so kleinlich wie bei mir?

PayPal meldete sich bei mir uns teilte mir mit, dass es eine günstigere Möglichkeit gäbe, die Ware zurück nach China zu senden: ein versichertes, nachverfolgbares Päckchen via DHL. Und die Kosten dafür würden sie auch übernehmen.

Die Nachricht von PayPal:

Natürlich unterstützen wir keinen Betrug. Jedoch dürfen Betrugsdelikte nur
durch entsprechende Ermittlungsbehörden untersucht werden.In dem Fall muss
 die Ware zurück gesendet werden, sonst können wir Ihnen den Betrag nicht 
erstatten.

Sollte das Paket ein Gewicht unter 2kg haben, dann können Sie eine günstige
DHL Online Frankierung nutzen.

Sie können bei der DHL einen Zusatzservice buchen, sodass Sie eine 
Sendungsverfolgungsnummer erhalten. Die Zusatzoption lautet 
Höherversicherung bis 50 EUR und Sendungsverfolgung.

Die Versandkosten belaufen sich, je nach Paketgröße, zwischen 12,89 EUR 
und 19,89 EUR.

Okay, das ist im Rahmen und dadurch gehe ich halt das Risiko ein, dass Keidson den Empfang nicht meldet. Das Päckchen ist ja nachverfolgbar.

Dumm nur, dass bei DHL während der online Beantragung des Versandetiketts zwar alle Hànzì-Zeichen korrekt dargestellt werden, diese aber auf dem Etikett durch die üblichen Quadrate als Platzhalter ersetzt werden. Bauernschlau habe ich also den Empfänger exakt so aus den PayPal-Nachrichten kopiert, wie ihn Keidson dort eingetragen hat, und noch zweimal auf das Päckchen geklebt, so dass die chinesische Post, vor allem der lokale Paketbote, die Adresse auf Mandarin lesen kann.


Paket mit Zollerklärung


Einlieferungbeleg mit Trackingnummer


Das Auto in Luftblasenfolie


Unten gepolstert, seitlich gepolstert


Oben gepolstert

Das ganze Paket mit Gewebeband verklebt. Da passiert nichts! Viel Spaß beim öffnen, ihr Drecksäcke!

Links für Euch, denn PayPal macht es einem nicht leicht die zu finden:
Direkt zu Euren Konflikten:
https://www.paypal.com/disputes/

Dort wurde ich (in meinem Fall) dazu aufgefordert, die Trackingdaten einzugeben.
Ich habe PayPal also die Trackingnummer übermittelt und als Bemerkung noch den Trackinglink sowie die o.a. Bilder des Paketes übermittelt, so dass Keidson nicht rumheulen kann, dass der Artikel beschädigt wäre. Wir erinnern uns: Die verschickten das Auto in einem Plastikbeutel!

So, wie wird das wohl enden? Natürlich hoffe ich, dass Keidson (Wolike/Woolikee?) soviele Kunden abgerippt hat, dass es ihnen egal ist und ich mein Geld problemlos zurückbekomme.

Gut, das ist völliges Wunschdenken. Die werden angeben, das Paket nie bekommen zu haben oder die Annahme verweigern. Kann auch sein, dass die eine falsche Adresse angegeben haben und das Päckchen zurückkommt. Wird dann wohl beim Zoll hängen bleiben, oder?

Vielleicht sagen sie auch, dass die Ware beschädigt sei (ach was?) und ich müsste dann die DHL-Versandversicherung in Anspruch nehmen. Dann bekomme ich in einigen Monaten vielleicht wenigstens 50 Euro wieder.

Man kann also tatsächlich auch noch die PayPal-Rücksendekostenerstattung in einem laufendem Fall nachträglich aktivieren. Die scheint momentan auch nichts zu kosten.

Die Rückerstattung bekommt man so:
– Aktivitäten
– In der Transaktion den Pfeil nach unten anklicken
– Rücksendekosten erstatten anklicken


Transaktion auswählen


Forumlar Rücksendekostenerstattung


Screenshot aus der Email von DHL

PayPal möchte noch einen Beleg, aus dem die Versandkosten hervorgehen, sowei ein Foto des Versandetiketts. Beides muss man hochladen.

Ich halte Euch auf dem Laufendem.

Now it’s happened me too. My wife was totally thrilled by a DeLorean from Back to the Future 2 that was shown to her on Facebook. Well, her birthday was coming up…

So for $75, I ordered the hovering, lighted DeLorean from Back to the Future 2. Payment via PayPal.

The delivery was a cheap model from Back to the Future 1 by Welly, which I can buy in any toy store in Germany for a maximum of 20 Euro.

They also simply put the goods into a „China bag“, so that the packaging cannot be given away anymore and the passenger’s wing mirror is broken.

Save the „self-blame“ comments, because I have already ordered several things in China and there was never any reason to complain. The price was now also not suspiciously cheap for an import from China. I don’t expect a 20 Dollar model for 75 Dollar – you can expect one with two, three LEDs and four magnets, right?

In Germany that would be called „fraud“, in China probably not. „These are only example pictures“, they would argue. If I order an Mercedes S-Class for 75,000 dollars and then get a Volkswagen Polo, I don’t think it’s anything other than a con job.

So I wrote to their service via PayPal:

Dear Sirs,

instead of the illuminated and floating De Lorean I ordered, you delivered 
me a cheap model without illumination and floating function from Welly, 
where even a wing mirror broke off.

I expect an immediate refund and a return receipt for the cheap toy.

Thanks in advance
With kind regards

I received the following answer:

Dear customer,

Thanks for your support and concern on our store.

We feel so sorry for that inconvenience caused to you. Could you please 
kindly do us a favor to provide some pictures about the product you 
received and the shipping label on the package? We will reflect the problem 
to our warehouse to see if we have a solution for it. Please don't worry, 
we will try our best to help you solve the problems. 

Looking forward to hearing from you.

Have a nice day.

Best regards!

CS Sun

So I sent them the desired (and some more) pictures:

I looked at it specially: „Flying Version“. The delivery was the driving DeLorean, which should cost 58 Euro. Still a bamboozle!


Screenshot of their website


The „packaging“


The original, damaged packaging


The broken wing mirror


The model from the first part of Back to the Future.

The answer again took over 24 hours and was extremely cheeky:

Dear customer,

Thanks for your support and concern on our store.

We are very sorry to hear that the goods you received cannot meet your 
satisfaction. As this product is our hot product and we received good 
feedback from many customers. In this case, we would like to issue a 5% 
refund of the product to you to satisfy you and you could keep the item. 
If you really don't want to keep it, you could send it to your friends or 
family as a gift or sell it to someone who like it.

Looking forward to hearing from you.

If you have any questions, please feel free to contact us.

Have a nice day.
Best regards!
CS Fahrizal

I’m stupid, because that item’s a big seller with them. They offer me a five percent discount, and  tell me to give it away. Nothing about:

Returns>> Full refund within 30 days without reason,Please rest assured to 
buy!

I have apply for buyer protection at PayPal, because there is only one thing: Fraud:

Dear Sirs,

i ordered from wolike.com an illuminated, floating model of the DeLorean 
from "Back to the Future II" for 75 dollars.

The price doesn't seem suspiciously cheap to me, because I think that for 
75 Euro you can expect a model with two or three LEDs and four or five 
magnets as an export to China. I may not expect the high level of detail, 
but the model should hover and shine.

I got a cheap model from the company Welly, from the first (not the second 
part, so driving, not floating) which has a value of about 20 Euro.

The price comparison:
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/907202_-back-to-the-future-1-22443-welly-die-casting.html

Due to the defective packaging, the right side mirror was broken and the 
original packaging was so damaged that I can no longer use it as a gift. 
Not to mention collector's aspects.

The outer packaging was a plastic bag:
https://www.tellerrandforschung.de/wp-content/uploads/2020/06/IMG_20200623_231609-1-1.jpg

The original packaging is damaged:
https://www.tellerrandforschung.de/wp-content/uploads/2020/06/IMG_20200623_104310-1.jpg

The exterior mirror is therefore broken off:
https://www.tellerrandforschung.de/wp-content/uploads/2020/06/IMG_20200623_104332-1.jpg

A completely different model was delivered than promised:
https://www.tellerrandforschung.de/wp-content/uploads/2020/06/IMG_20200623_104336-1.jpg

By sending a completely different model worth about $20, damaging the 
delivered model and the original packaging, I consider a partial refund 
of $65 more than reasonable.

All in all I have to suspect fraud.

Please protect your customers from this seller and block him.
Please get me back at least the partial amount of 65 dollars.

UPDATE 03 July 2020:
Today I got an email from PayPal:

keidson has agreed to make a full refund via 
75.90 USD if you want to send the item(s) for this transaction 
back.

(Blah, blah, purchase details)

What do you have to do?

To receive a refund, you must return the goods and 
the tracking data on the page "Conflict Resolution" before 13 July 2020 
upload. It is best to keep a copy of the shipping label on which 
the address of the recipient can be seen. We may ask you to, 
to make this document available later.

The article must be sent to the following delivery address:

keidson

First floor, Building A, Changben Tech Park, No. 13, Songzi Road, 
Gaoying Village, Dalang City

Dongguan, Guangdong 523771

China

Mobile: 18802644247


The returned goods must be in the same condition as upon receipt and 
You bear all costs for the return shipment. If you send abroad, 
mark the package with "Retour-Ware" to avoid fees.


Save the shipping costs for authorized purchases for 
Returns with free returns from PayPal.

More information about free returns

What happens next?

Once we have confirmed that keidson has received the item(s) 
we will suspend the repayment and close this case.

It may take up to five days for the refund to appear in your account 
is displayed. If you paid with a credit card, the money
credited to your card. Depending on the card provider it can take up to 30 days 
take until the refund appears on your card statement.

If you do not reply by 13 July 2020 inclusive, the case will be 
automatically closed.

Thank you very much for your trust.

Rarely laughed so much!
So I should pay 50 Euro shipping costs to China to get 75,90 Euro (maybe) back?
That’s not how it works, friends!

But what is that?

PayPal does not have the possibility to object? If I don’t accept the brazen „offer“, the buyer protection expires? Evil to him who evil thinks!

Actually there are no contact possibilities at the moment. Because of Corona the telephone support has been stopped. There is only the chatbot, which supposedly forwards a message, but you don’t get any feedback about it, like a confirmation of receipt, etc.

Not with me!

I wrote the following mail to impressum@paypal.de (whose receipt was of course also not confirmed):

Dear Sir or Madam,

because you give the buyer the final say and I have to accept 
his proposal, I hereby inform you that I withdraw my concession in this 
matter and insist on full repayment of the purchase price

Your client "Keidson" knowingly committed fraud and now hopes 
I shy the shipping costs to China in the amount of about 50 Euro. This is 
correct, because it is uneconomical. This is part of the business model 
of this company, as I have already received feedback on one of my articles.
In the meantime, you too should have received some applications are on 
buyer protection, right?

I'm asking you to prevent fraud, including your other private clients, and
refund my money in full. Please note that you promise "buyer 
protection" and not "seller protection".

Should you decide this case on behalf of the seller, I will inform
my legal protection insurance. My contract comes from the 
early 1990s, has never been updated and therefore closes a takeover 
of litigation costs in Internet commerce has not yet been eliminated.

I expect your answer by 10.07.2020, otherwise I will hand over it to 
my lawyer and inform Heise.de. I'm sure they'll be happy to report 
about that.

With kind regards

What do I expect from this?
Nothing, really. This will go its intended way with PayPal and on the 13th the case will be closed automatically.

But I’m going through with my old insurance policy and the c’t. I will not be fooled by a fraudster from China or by a US company company from a european tax haven that promotes buyer protection and practices de facto seller protection by giving the merchant the last word.

 

UPDATE July 11, 2020:

I have already received feedback on the case from several corners (including international). I am not the only one to whom this happened. Others, however, got a refund directly from PayPal when they reported that the seller sent wrong and much cheaper items. Maybe only PayPal in Germany is as petty as in my case?

PayPal contacted me and told me that there is a cheaper way to send the goods back to China: an insured, traceable package via DHL. And they would also cover the costs.

The message from PayPal:

Of course we don't support fraud. However, fraud offences may only be
be investigated by the appropriate investigating authorities, in which 
case
the goods must be sent back, otherwise we cannot refund the amount 
refund.

If the package has a weight under 2kg, then you can get a cheap
Use DHL online franking.

You can book an additional service with DHL so that you can 
Receive tracking number. The additional option is 
Higher insurance up to 50 EUR and shipment tracking.

The shipping costs are, depending on the size of the package, between 
12,89 EUR 
and EUR 19,89.

Okay, that’s within reason, but I’m taking a chance that Keidson didn’t report the reception. Well, the package is traceable…

The only problem is that while DHL requests the shipping label online, all Hànzì characters are displayed correctly, but they are replaced on the label by the usual squares as placeholders. So I copied the recipient from the PayPal messages exactly as Keidson entered him there, and stuck it twice more on the package so that the Chinese post office, especially the local parcel carrier, can read the address in Mandarin.


Package with customs declaration


Deposit document with tracking number


The car in bubble wrap


Upholstered at the bottom, upholstered at the sides


Upholstered at the top

The whole package glued with fabric tape. Have fun opening it, scumbags!

Links for you, because PayPal makes it not easy to find them:
Right to your conflicts:
https://www.paypal.com/disputes/

There I (in my case) was asked to enter the tracking data.
So I sent the tracking number to PayPal and as a remark I also sent the tracking link and the above mentioned pictures of the package, so Keidson can’t cry about the item being damaged. We remember: They sent the car in a plastic bag!

So, how will this end? Of course I hope that Keidson (Wolike/Woolikee?) has ripped off so many customers that they don’t care and I get my money back without any problems.

Well, that’s wishful thinking. They’ll say they never got the package or refuse to accept it. It is also possible that they have given a wrong address and the package will be returned.

Maybe they will also say that the goods are damaged (oh what?) and I would then have to claim DHL shipping insurance. Then I might get at least 50 Euros back in a few months.

So you can actually activate the PayPal return shipping refund in a current case afterwards.

You get the refund this way:
– Activities
– Click the down arrow in the transaction
– Click on refund return costs


Select transaction


Forumlar refund of return costs


Screenshot from the email from DHL

PayPal would like to receive a receipt showing the shipping costs and a photo of the shipping label. Both must be uploaded.

I will keep you up to date!

 

Some hastags:
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